Dokončeno 0 z 102 otázek
Otázky:
Information
You have already completed the test before. Hence you can not start it again.
You must sign in or sign up to start the test.
You must first complete the following:
Test dokončen. Vyhodnocujeme vaše výsledky.
0 z 102 otázek zodpovězeno správně
Doba strávená testem :
Time has elapsed
Získali jste 0 z 0 bodů, (0)
Získaných bodů: 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Průměrný výsledek studentů v tomto testu: |
|
Váš výsledek: |
|
-
Aktuální
-
Odloženo
-
Správně
-
Špatně
-
Otázka 1 z 102
Vysunutí vzdušných brzd způsobí:
-
Otázka 2 z 102
Vyšlápnutím pravého pedálu směrového řízení:
-
Otázka 3 z 102
Kde začíná na profilu odtrhávání proudu?
-
Otázka 4 z 102
Proč je při přistání velmi nebezpečné již vysunuté vztlakové klapky znovu zasunout?
-
Otázka 5 z 102
Co se rozumí pod pojmem „těžký na hlavu“?
-
Otázka 6 z 102
Pádová rychlost letadla v zatáčce:
-
Otázka 7 z 102
Při zvýšení úhlu náběhu se dopředná rychlost letu:
-
Otázka 8 z 102
-
Otázka 9 z 102
Při překročení kritického úhlu náběhu dochází k odtržení proudu nejdříve:
-
Otázka 10 z 102
Za dynamické zatížení draku letadla považujeme tato zatížení:
-
Otázka 11 z 102
Maximální nepřekročitelná rychlost letu značená jako Vne:
-
Otázka 12 z 102
-
Otázka 13 z 102
Základními prostředky stability a řiditelnosti klasického letadla jsou:
-
Otázka 14 z 102
K pádu do vývrtky dochází v důsledku:
-
Otázka 15 z 102
Vychýlením řídící páky vlevo se:
-
Otázka 16 z 102
-
Otázka 17 z 102
Letí-li letadlo klouzavým letem při takovém úhlu náběhu, že jeho klouzavost je např. 10, pak to znamená, že:
-
Otázka 18 z 102
Které faktory společně nejvíce prodlužují délku vzletu:
-
Otázka 19 z 102
Při zvětšování úhlu náběhu:
-
Otázka 20 z 102
-
Otázka 21 z 102
Jak se změní rychlost proudění a statický tlak v něm, když v nějakém místě dojde ke zhuštění proudnic?
-
Otázka 22 z 102
Minimální rychlost letu v ustálené zatáčce:
-
Otázka 23 z 102
K pádu letadla do vývrtky dochází nejčastěji:
-
Otázka 24 z 102
Na spodní straně křídla za letu působí:
-
Otázka 25 z 102
Při ustáleném stoupání musí být výkon motoru při zachování stejné dopředné ryhlosti:
-
Otázka 26 z 102
Jaký účinek má pevná ploška na kormidle?
-
Otázka 27 z 102
Jaký pohyb řídící pákou musí pilot vykonat, aby letadlo přešlo do letu na menším úhlu náběhu, jak se při tom vychýlí výškové kormidlo?
-
Otázka 28 z 102
Které veličiny jsou pro výpočet vztlakové síly určující?
-
Otázka 29 z 102
Podélnou statickou stabilitu letadla může pilot snadno porušit:
-
Otázka 30 z 102
Spirála je letový režim, při kterém:
-
Otázka 31 z 102
Co se rozumí pod pojmem „těžký na ocas“?
-
Otázka 32 z 102
Blízkost pádové rychlosti se pilotovi projeví:
-
Otázka 33 z 102
Je-li těžiště letadla při vzletu před přední povolenou polohou (před přední mezní centráží), tak se:
-
Otázka 34 z 102
Statické zatížení konstrukce letadla je definováno následovně:
-
Otázka 35 z 102
V okamžiku vlétnutí do klesavého proudu se úhel náběhu:
-
Otázka 36 z 102
Vysunutí podvozku způsobí převážně:
-
Otázka 37 z 102
Odtržením proudnic rozumíme:
-
Otázka 38 z 102
Jaké jsou fáze vzletu motorového letadla?
-
-
-
-
Otázka 39 z 102
Jaký účinek má vychýlení řídící páky doprava?
-
Otázka 40 z 102
-
Otázka 41 z 102
Jaký pohyb řídící pákou musí pilot vykonat, aby letadlo přešlo do letu na větším úhlu náběhu, jak se při tom vychýlí výškové kormidlo?
-
Otázka 42 z 102
V případě, že těžiště letadla leží za zadní povolenou polohou (za zadní mezní centráž), tak se:
-
Otázka 43 z 102
Násobek zatížení letadla je:
-
Otázka 44 z 102
Obtékání křídla se na rozdíl od profilu vyznačuje:
-
Otázka 45 z 102
Záporný násobek zatížení znamená:
-
Otázka 46 z 102
Při kritickém úhlu náběhu:
-
Otázka 47 z 102
Zasunutím vzdušných brzd se:
-
Otázka 48 z 102
-
Otázka 49 z 102
Když je těžiště letadla posunuto směrem dozadu za krajní zadní centráž, potom:
-
Otázka 50 z 102
Velikost násobku zatížení pilot nejvíc ovlivní:
-
Otázka 51 z 102
Jaká je bezpečná poloha těžiště letounu za letu?
-
Otázka 52 z 102
Co je hlavní příčinou krutu a ohybu trupu letounu za letu?
-
Otázka 53 z 102
Při dosažení obratové rychlosti ULL značené jako Va mohou být kormidla vychýlena:
-
Otázka 54 z 102
Jak bude ovlivněna délka vzletu motorového letadla, jestliže se bude po celou jeho dobu pohybovat na vysokém úhlu náběhu v blízkosti kritického?
-
Otázka 55 z 102
Přivedení letadla za letu do blízkosti kritického úhlu náběhu se zpravidla projeví:
-
Otázka 56 z 102
Je možné z rychlostní poláry odečíst rychlost nejlepšího klouzání při protivětru?
-
Otázka 57 z 102
Zatížení letadla za letu může být:
-
Otázka 58 z 102
Může dojít k odtržení proudu při laminárním proudění v mezní vrstvě?
-
Otázka 59 z 102
Jaký je druhotný účinek směrového řízení a co je jeho příčinou?
-
Otázka 60 z 102
Při změně plošného zatížení se aerodynamická klouzavost:
-
Otázka 61 z 102
Působiště vztlakové síly autostabilního profilu se při zvyšování rychlosti (snižování úhlu náběhu):
-
Otázka 62 z 102
Vysunutí vztlakových klapek:
-
Otázka 63 z 102
Vliv reakčního momentu vrtule se bude nejvýrazněji projevovat:
-
Otázka 64 z 102
Pohyb letadla, při kterém se otáčí kolem své svislé (kolmé) osy se nazývá:
-
Otázka 65 z 102
V klouzavém ustáleném letu je rovnováha mezi:
-
Otázka 66 z 102
Součinitel vztlaku je nejvíce ovlivněn:
-
Otázka 67 z 102
Nastavením vhodné výchylky vyvažovací plošky výškového kormidla se:
-
Otázka 68 z 102
Které složky tvoří výslednou aerodynamickou sílu?
-
Otázka 69 z 102
Celkový aerodynamický odpor se skládá z odporu:
-
Otázka 70 z 102
Vztlak na profilu křídla:
-
Otázka 71 z 102
Přejde-li letadlo s pevnou vrtulí do strmého stoupání beze změny přípusti, potom:
-
Otázka 72 z 102
K pádu do vývrtky dochází v důsledku:
-
Otázka 73 z 102
Princip vybrání letadla z vývrtky spočívá:
-
Otázka 74 z 102
Provádíme levou zatáčku o náklonu 30 ° a kulička příčného sklonoměru je vpravo od vodících rysek, jedná se o zatáčku:
-
Otázka 75 z 102
Do jaké výšky lze počítat s „přízemním efektem“ v blízkosti země?
-
Otázka 76 z 102
Nedodržením správné polohy těžiště (centráže) letadla se jeho letové vlastnosti:
-
Otázka 77 z 102
Optimální klouzavostí lze letět při:
-
Otázka 78 z 102
Vysunuté vzdušné brzdy při vzletu způsobí, že:
-
Otázka 79 z 102
Přejde-li letadlo s pevnou vrtulí do klesání bez ubrání přípusti motoru potom:
-
Otázka 80 z 102
Za normálního ustáleného letu je:
-
Otázka 81 z 102
Odtržení proudu na horní straně profilu má za následek:
-
Otázka 82 z 102
Dynamické zatížení určitého prvku nebo části letadla je definováno následovně:
-
Otázka 83 z 102
Jaký tlak je pod a nad profilem křídla a jaký je při běžných úhlech náběhu poměr jejich velikosti?
-
Otázka 84 z 102
Vztlak na profilu vzniká v důsledku:
-
Otázka 85 z 102
Úhel náběhu je geometrický úhel, který:
-
Otázka 86 z 102
Jakou velikost a orientaci má výsledná aerodynamická síla při ustáleném klouzavém letu?
-
Otázka 87 z 102
-
Otázka 88 z 102
Indukovaný odpor lze zmenšit:
-
Otázka 89 z 102
Poloha těžiště letadla za letu má významný vliv na letové vlastnosti. Jedná se zejména o tyto letové vlastnosti:
-
Otázka 90 z 102
Jak se nazývají druhy odporu, které vznikají na profilu a v čem mají svůj původ?
-
Otázka 91 z 102
Co způsobuje vznik vztlaku?
-
Otázka 92 z 102
K čemu slouží pevná ploška na odtokové hraně kormidla?